Petitions to the Chamber of Deputies

Anyone can submit requests to the Chamber of Deputies in the form of petitions.
There are two types of petition: public petitions and ordinary petitions.

Additional information

Overview of public petitions open for signatures

Improving the monitoring of jobseekers and employer practices at ADEM

Public petition

3845

Submission date 17/10/2025

PURPOSE : To request that the Luxembourg authorities and the National Employment Agency (ADEM) improve the monitoring of jobseekers and strengthen oversight of employer practices, in order to ensure that job referrals, interviews and Job Days are coherent, transparent and effective, and that publicly funded training programmes are accessible without requiring upfront payment.

Signature collection

13

Days remaining

Registered signatures

39 / 5 500

Renforcement du congé pour raisons familiales aux réalités des familles, avec une prise en compte spécifique des familles monoparentales

Public petition

3936

Submission date 21/01/2026

PURPOSE : La présente pétition vise à demander une révision du congé pour raisons familiales au Luxembourg afin d'en augmenter la durée, d'en assouplir les conditions d'octroi et de mieux prendre en compte la situation spécifique des familles monoparentales.

Signature collection

34

Days remaining

Registered signatures

732 / 5 500

Suppression du plafond de la carte déjeuner

Public petition

3937

Submission date 22/01/2026

PURPOSE : La carte déjeuner est un avantage social destiné à soutenir le pouvoir d'achat des salariés et à faciliter l'accès à l'alimentation quotidienne. Le plafond d'utilisation en vigueur limite aujourd'hui cet objectif et ne tient pas compte des réalités économiques et des modes de vie actuels. Il est donc demandé, pour l'ensemble des bénéficiaires, la suppression du plafond d'utilisation actuel de la carte qui est de 75 EUR par jour.

Signature collection

34

Days remaining

Registered signatures

19 / 5 500

News of public debates

There is no debate scheduled at the moment.